sunnuntai 22. huhtikuuta 2012

Verhokriisi

Terveisiä Ikeasta!

Käytiin eilen kaverin kanssa Helsingin reissulla, ohjelmaan kuului keskusta (Hullut päivät) ja Ikea. En ollutkaan aiemmin käynyt Hulluilla päivillä (korkeintaan olin kävellyt/tuuppinut tieni eteenpäin Stockmannilla), olihan se kokemus tämäkin. Mitään suurempia ostoksia ei tullut tehtyä, hiukan meikkejä ja mausteita. Kivoja lastenvaatteita olisi kyllä ollut, harmi vain kun ei ole niitä lapsia! Erityisen ihastunut olin siniseen taaperoikäisten tyttöjen tressiin. :D

Linja-auton kuski oli antanut ohjeistukseksi, että Ikeasta sai ostaa kassillisen tavaraa, ja sitä sitten noudatettiin. Ostin niinkin jänniä juttuja kuin neljä pöydän jalkaa ja muovipussien säilytystelineen jne, mutta tein sitten myös alustavia arvioita parista kiinnostavasta jutusta.

Iso Hemnes -lipasto kiinnostaisi, siinä olisi rutkasti säilytystilaa. Olen pyrkinyt siihen, että meille ei tulisi enää yhtään lastulevykalusteita, ja tämä olisi ihan puuta. Laatikoiden tukevuus hiukan mietitytti, pitää käydä miehen kanssa arvioimassa vielä uudestaan.

Kangaspuolella yritin hiukan miettiä olohuoneseen verhoja. Haluaisin jotain värikkäämpää kesän kunniaksi, mutta moni kuosi on sellainen, että pelkään hermostuvani siihen parissa viikossa.

Ikeassa oli pari lintukangasta, jotka miellyttivät:

Monalis
  
Evalotta    

...Jaaaa sitten oli kaikenlaisia ruskeasävyisiä, mustavalkoisia ja harmaita. Blogin nimikin jo kertoo, mitä mieltä olen harmaan iloisuudesta?
Patricia
Britten nummer
Saralisa

Ruskeasävyisiä verhoja meillä riittää, ja hiukan olen harkinnut ripustavani ikkunaan meidän tummanruskeat Kelohonka -verhot, mutta näistä taitaa olla kaikki kesäisyys kaukana?

... Lisäksi löytyisi Marimekon Kaivot, myöskin tutussa ja turvallisessa ruskeassa...


Ruskeahan se vasta keväinen väri onkin. Kura on ruskeaa, puut ovat toistaiseksi vielä ruskeita, kuiva multa on ruskeaa, samoin sulaneiden lumien alta paljastuneet koirankakat... Joo, jollain ruskealla varmaan mennään.

4 kommenttia:

  1. Tuo kelohonka on kiva, samoin mie tykkään tuosta Patriciasta:) Ja eikä tuo eka verhokaan huono ole:D

    Mie olen haaveillut samantapaisesta lipastosta makkariin, mahtuisi vaatekaapin ovet paremmin kiinni kun saisi vähän jaettua;) Veronpalautusta odotellen!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuo Patricia oli varmaan miunkin lemppari, mutta noh, jos väriä haetaan, niin tuo ei nyt ihan tarjoa sitä. :D Nyt kun olen hiukan pohtinut asiaa, niin haluaisin verhot, joissa olisi lilaa, valkoista ja vaaleanpunaista, eikä pieni määrä vaaleansinistäkään olisi pahitteeksi. Hm, taidan olla hiukan vaativa! :D

      Poista
  2. Mun vanhemmat ostivat juurikin kyseisen lipaston, ja voin kyllä sanoa, että ainakin se yksilö on ollut tosi tukeva ja kestävä!

    Ihania nuo kankaat! Minullakin oli edellisessä asunnossa kuviolliset verhot. Sai tosi kauan etsiä, että löysi sopivan kuvion, jota jaksoi katsella pitempäänkin. ;P Nykyisten valkoisten ja harmaiden verhojen keskellä olen välillä kaipaillut kivoja kuvioita ja kirkkaita värejä, mutta toisaalta olen liian laiska vaihtamaan verhoja. Tyydyn näihin, jotka ovat paikoillaan ikkunoissa. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla! Tuo olisi niin nätti, ja säilöisi sisäänsä varmaan aika paljon kaaosta. :D

      Mie oon suht innokas vaihtamaan verhoja, pari kertaa vuodessa nyt ainakin. Tosin aina aluksi ne värikkäät tai kuviolliset verhot ahdistaa, joten olen nyt tässä etsinnässä aika tarkka...

      Poista

Kaikenlaiset kommentit piristävät päivääni!