maanantai 4. elokuuta 2014

Käsityöharrastelijan tunnustuksia (kesän tekeleet 2014)

"- Hei, olen Minna ja koukussa pipojen ompeluun. 
- Hei Minna!
- Kaikki alkoi, kun löysin netistä todella helpon trikoopipon ohjeen..."

 "Olen koukussa myös kestotiskirättien virkkaamiseen. Annan niitä kaikille jopa lahjaksi, kun miusta ne vaan on niin hyviä. Mummille tein punaiset, meille jäi nämä toiset:"


"Alan huomata jo lapsessakin piirteitä omasta käytöksestäni. Kynää ei voi jättää mihinkään, koska se etsii jostain paperipalan eikä sitä sitten saa häiritä, kun se piirtää. Ja jos sen kanssa yrittää askarrella, niin se ei tahtoisi lopettaa IKINÄ!" 


"Ja nyt kun on ollut kesä, niin tää vaan on mulle kamalan vaikeeta. Mä yritän maata sohvalla, mutta tartun kuitenkin siihen pensseliin ja painun pihalle. Onneksi maali loppuu kohta."


"Ja sitten mulla on yksi salaisuus, mistä tietää vaan mun mies. Ja tää alkaa olla jo aika hirveetä, kun ihmiset ihmettelee, missä oikein olen rypenyt ja mille haisen, ja tähän menee nykyään kaikki mun vapaa-aika. Sitä yrittää, että jos mä nyt ihan vähän vaan, mutta ei, mä en vaan pääse siitä irti enkä osaa lopettaa. Siihen menee mun kaikki aika, ja terveys, ja kohta varmaan rahatkin:"

Nukkekotiprojekti, lähtötilanne
Että tällaisia vapaa-ajan askareita näin kesällä. :)

18 kommenttia:

  1. Ihana :D Söpöjä nuo pipat :)
    Mä muuten innnhoan tiskirättejä, ne alkaa AINA haista heti:( joten meillä revitään vanhat paidat räteiksi :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Meilläkin harrastetaan sama, erityisesti tosi likaisiin juttuihin. Nuo kestorätit ovat hyviä, kun ne kuivavat miusta paljon raikkaammiksi ja parin päivän välein ne voi heittää kuudenkympin pesuun, ja ovat sitten taas kuin uusia. :)

      Poista
  2. Ihana kirjoitus! :D
    Tosi kivoja juttuja olet askarrellut. Ja jos itse nautit siitä lepäämistä enemmän niin sehän on se pääasia ;) Täälläkin yksi, joka inspiraation saaneena ei pysty lopettamaan askartelua...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kun inspiraatio iskee, niin silloin pitää näpertää vaikka koko yö!

      Ja miusta on yleensä sitä kivempaa, mitä enemmän on kaikkea puuhastelua - toki välillä pitää myös saada maata sohvalla ja katsoa hömppää telkkarista. ;)

      Poista
  3. Todella ihania noi pipot. Ja tuskin maltan odottaa miltä nukkekoti näyttää valmiina. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla, että miellyttävät muiden silmää!

      Ja nukkekodin valmistumiseen voi mennä tovi: se edistyy kyllä, mutta halua varmaan tehdä sinne niin paljon kaikkea tilpehööriä, ettei se ole täysin valmis ikinä. :D

      Poista
  4. Vastaukset
    1. Niin miekin! Niiiin paljon pipoja ja vain kaksi naishenkilön päätä niitä käyttämään!

      Poista
  5. Tosi ihania projekteja sulla <3 Toivottavasti postailet tuosta nukkekotiprojektista lisää! Ja heii - voisitko laittaa ohjetta noihin pipoihin? Terkuin: Toinen käsityöhullu ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Molemmat pipot on ommeltu Se helppo pipo-ohje -ohjeella, joka löytyy googlella. :) Koristeet olen sitten vain näpertänyt ja harsinut kiinni, rusettiin on kiva ohje ainakin täällä: http://melissaesplin.com/2010/05/sweetheart-bow-t-shirt-tutorial/

      Poista
  6. Huh, uuttera sinä! Mä en jaksa näillä kesähelteillä tehdä mitään!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Helteet saisivat kyllä jo riittää: lämpö on kivaa, joo, mutta kun tänään tapaavani malesialainenkin koki lämpötilan kotoisaksi, niin siinä on jo vähän liikaa. :P

      Poista
  7. Haha, sopeutuisit hyvin mun perheeseen :D
    noi rätit vaan ON hyvii! Mullakin on niitä enkä enää muita suostu käyttämään :)
    Nukketaloprojektista tahdon kuulla lisää vielä ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nukkekodista tulee kyllä raporttia, öö, joskus. :D

      Meilläkään ei kyllä olla käytetty varmaan vuoteen noiden lisäksi muuta kuin erästä hienoa Tampere-rättiä, on ne vaan hyviä!

      Poista
  8. Oon myös haaveillut tuollaisesta puisesta nukkekodista, jota saisi itse tuunailla mieleisekseen! Voi kyllä olla, että nukkekodista innostuu vain äiti :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mie alan viimeistään eläkepäivillä harrastaa näitä miniatyyrijuttuja, silloin on jo niin vanha että saa tehdä, mitä haluaa. :D

      Poista

Kaikenlaiset kommentit piristävät päivääni!