maanantai 23. maaliskuuta 2015

Pihistelijän tarjoustulppaanit

Olin lauantaina ystävän kanssa Helsingissä pienellä shoppailu- ja brunssimatkalla (ihana tämä nelipäiväinen työviikko, viisipäiväistä viikkoa tekevänä miua ei nimittäin saisi viikonloppuisin houkuteltua varmaan edes ruokakauppaan ilman Ellua). Brunssia söin tarmolla, mutta ostokset jäivät pariin säilytyskoriin, pyykkitelineeseen (!!), muovimukiin (....) ja kahteen kimppuun tulppaaneja, kun niitä Rautatieaseman vieressä olevasta K-marketista halvalla sai.


Rakastan kukkia, mutta en todellakaan ole mikään viherpeukalo jotta saisin esimerkiksi orkideat pysymään hengissä, ja leikkokukkien osteluun olen liian pihi. Mieheni ei osta miulle kukkia, koska ollessamme köyhiä opiskelijoita kielsin häntä tuomasta mokomia, vain hetken ilahduttavia turhuuksia. Hän on pitänyt ohjeistuksen tiukasti mielessä, en saanut kukkia silloinkaan kun Ellu syntyi. :D

Yleensä ostan kukkia vain juhliin. Moni tuttavani harrastaa "perjantaipuskan" ostamista, mutta ääh, taloudellinen minäni huutaa, etten kuitenkaan ehtisi ihastelemaan kukkia tarpeeksi viikonloppuna.


Uuden pihan kukka- ja pensasistutusten mietintä on ajankohtaista. Pitänee pitää tämä perisyntipiheys mielessä ja valita pihamaalle sellaisia kukkia ja pensaita, joista voisi välillä napsaista piristystä sisällekin, ihan ilmaiseksi. ;)

Toisaalta, kukkakimput voisivat myös säästää miulta isoja summia yhdessä toisessa asiassa. Miun ja miehen salainen haave on palkata (joskus hamassa tulevaisuudessa) siivooja tekemään suursiivous esimerkiksi joka toinen viikko. Kaunis kukkakimppi kuitenkin vaatii ympärilleen nätin ympäristön, joten kukkien ilmestyminen keskelle keittiötä innosti puunaamaan sekä keittiön että sen yhteydessä olevan olohuoneen. Tässä pitänee nyt selkeästi tehdä tulevaisuuden sisustussuunnitelmia!

Olenko ainoa, joka ei yleensä raaski ostaa kukkia? 

4 kommenttia:

  1. Mä en myöskään välitä kukista. Turhaa rahan haaskausta ja olenkin sanonut miehelle, että tuo ennemmin marmeladi rasian tai salmiakkia kuin kukkia. :)
    Äiti joskus erehtyy tulppaaneita tai neilikoita tuomaan, mutta ne ovat ihan jees.

    VastaaPoista
  2. Mie olin ennen leikkokukkia vastaan, juurikin tämän rahan ja tilapäisyyden kannalta.. mutta tänävuonna on joku ihme tapahtunut ja olen ostanut jo useamman kimpun tulppaaneja ja jopa mies toi kerran kimpun kun oli huomannut(!) että olin niitä kotiin raahannut ja hokenut (kyllä, oikeasti hokenut aina kun ohi kulkenut) "kato mite ihania nuo on, oi miten nättejä" :D ...JA olen saanut siivottua niille (palan) siistiä ympäristöä tämän hullunmyllys keskelle :)

    VastaaPoista
  3. Rakastan kyllä leikkokukkia ja nytkin niitä on meillä kolme kimppua. Yksi miehen tuoma. Nyt kun olen jo tarpeeksi vanha ja velat on maksettu niin ostan nimenomaan perjantaisin kukkia kotiin. En kuitenkaan mitään erityisen kallista. Orkidean, jos se on jossain tarjouksessa ja ruokakaupasta tulppaaneja tai ruusukimpun. Olen niin visuaalinen ihminen, että haluan kotiin aina jotain kaunista myös kukkien muodossa. Rakastan kyllä suklaata ja marmeladiakin, mutta kukat ovat terveellisempiä ja vartaloystävällisempiä. HIH.

    Vakkari

    VastaaPoista
  4. Minä rakasta tulppaaneja! Ne ovatkin ehkä lempikukkiani.
    Meillä on kukkia aina silloin tällöin, ei joka viikko, juurikin piheyteni takia.
    Itse ostelen harvemmin, mutta Teppo muistaa minua välillä kauniilla kukkakimpulla. Hän tietää että kukat ilahduttavat minua. :)

    VastaaPoista

Kaikenlaiset kommentit piristävät päivääni!